söndag 11 november 2012

En söndag med nyanser av grått


Regnet stänker ner fönsterrutorna. Jag minns min barndoms mataffär; Svedbergs på Sparbanksvägen i Hägersten. Tänk det där fönstret som vattnet rann nedför hela tiden! Innanför var det charkuteriaffär där varorna måste förvaras kallt. Ungefär så ser mina fönster ut här på Södermalm idag. 
Bra dag för trevliga samtal över en god lunch med kär gäst. Och sen Swing på radion och lite broderi och hemma pyssel.


Just färdigt! Ett handledssmycke inspirerat av Lina Holm. Hos Lina hittar jag så mycket vackert! Och jag skulle -  jag ville - jag vore -ung och hade tiden för mig! 

En annan inspiratör är Elin Jantze på vars yllebroderikurs jag gick för ett tag sen. Titta så vackra tulpaner! Då glömmer man de grå nyanserna.

Å andra sidan är det gråa och höstbruna så vackert! På min promenad runt Tantos koloniområde såg jag denna underbara skapelse av Moder Natur. En stubbe med volangkjol av någon sorts lav. Visst är den vacker!
Den där boken om Grå nyanser... av ett eller annat har jag skumläst för att veta vad den handlade om. Nog blir jag mera upphetsad av skönheten runt omkring mig än av de intima skildringarna i boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar