söndag 20 april 2014

Vykort



Hittade en rolig blogg iHanna.nu. 
 Här finns mycket roligt att se och läsa. Inspirationen sprider sig. Hanna inbjuder mig och dig att vara med i det stora vykortsbytet. DIY Postcard Swap. Gör tio vykort som du sen skickar till tio adresser som du får av Hanna. Bytet ska ske den 1 maj. Och så småningom lär jag få tio kort från olika människor som tillverkat sina egna kort. Så spännande! 

       
Här är några av mina första försök som jag snart ska skicka iväg. 
Bokmärken, så vackra, hittade jag härom dagen i den charmiga St Pauls bok & papperhandel. Gamla frimärken som pappa sparat och broderade bokstäver på en botten av 1879 års Svea Rikes Lag. Jag hoppas att de kan glädja någon någonstans i världen. 
Anmäl dig du med!
Förövrigt har jag sytt mig ett ärlepinnefodral. I det ligger den första pinne jag så efter att ha siktat vårens första sädesärla. Pinnen i sitt fodral ska hjälpa mig att ständigt ha pengar i plånboken. Tro't den som vill! Jag gjorde för säkerhets skull ett fodral till bästa A så att hon inte ska hamna på bar backe.

                         



                
                                    


1 kommentar:

  1. Jag såg den första ärlan när jag hängde lakan på tork trots att det är annandag. Det skulle inte min mormor gillat - jag tänker alltid på henne när jag bryter mot budet om vilodagen. Men nu ligger en liten kvist i det fina fodralet och man kommer att vara på grön kvist i fortsättningen. Tacksam för det! F.ö så strider flugsnapparparet med talgoxarna om en holk och skatorna har en fajt med björktrastarna.

    SvaraRadera