tisdag 22 april 2014

Broderiutmaning på fejjan!

Tack vare den så initiativrika Pia S så får man ofta vara med på mysterier och utmaningar med broderi som förtecken. just nu pågår en broderiutmaning som nog så småningom kommer att sluta på en påse, skulle jag gissa. Det hela startade i lördags med att vi skulle välja tyg i en särskild storlek. i går fick vi veta att vi skulle brodera rutor - 25 st 3*3  cm stora. De fick vara placerade ungefär som man själv tyckte var bäst. Vi har stor frihet att bestämma själva men 'ramen' bestämmer Pia. 
                              
Så här blev mina rutor på ett cerise linnetyg. Pastellfärgade trådar i kedjestygn bildar de 25 eller snarare 24 rutorna. En ruta ville ta sig friheter och applicerades lite ' utanför boxen'.
Ledtråden idag var fågesstreck över 5 rutor. Och mitt resultat tyder på olydnad och annat... En fågel över 4 rutor!!! Var ska detta sluta. Fågeln hittade jag hos Zacharias idag när jag läste en Alfonsbok. Säg sen inte att man  blir klokare av att ha barnbarn.
   
                                    
Nu längtar jag till imorgon då nästa ledtråd kommer. Tänk att man är så barnslig i alla fall!



1 kommentar: