söndag 10 februari 2013

Du vill mig inget men jag vill dig något

Så heter ett texilt verk av Sunna Hansdóttir som nu finns att beskåda i Stockholm på  Kulturhusets Lilla galleri. Sunna är andraårs elev på Konstfacks textillinje. Några elever ställer ut sina verk under rubriken TEXTILIALISM.
C och jag, som alltid är på jakt efter roliga uttryck i textil, förundrades över stenen med alla förstygnen som var så fin, vacker, fantasifull. man ville verkligen känna på den , men vågade inte. jag borde ha fotograferat hela verket men tänkte mig inte för. Ovanför "stenen" sitter en vacker tavla ur vilken stenen förstås förflyttats, av vilken anledning?                        
 
                                           

 
 
 
Jag fascineras av all de små olika förstygnen som tillsammas skapar denna effekt. Små, stora, täta spridda, med grov tråd och med fin. I olika riktningar och färger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar