tisdag 29 januari 2013

Gubbar!


Just nu är det gubbar på tapeten! Kände härom dagen ett så stort behov av nål och tråd. jag bara måste få sy! Hittade en lite  remsa av L´s farmors hemvävda handukar som jag sydde min folkdräktsskjorta av. På den träder nu gubbar - och kanske är det gummor också - fram i en sorts ringdans. Det låter sig göras under TV-tittandet. Där hoppar och skuttar, står och sitter - inte ännu - förebilderna för mina streckfigurer. "Vad ska du ha dem till?" skulle mamma ha frågat. Tja, inte vet jag. De bara kom och jag var tvungen att sy lite.

Inte en dag utan ett stygn!

Ville också be Postverket om ursäkt om jag förolämpade dem med min bild av den infrusna cykeln. Häromdagen stod en man från sagda verk och tvättade och skrubbade på de två gula och två blå postlådorna på Grevturegatan vid tunnelbaneuppgången. Jag blev så rörd över hans omsorg och hans nit. Tänk att de tar hand om sina lådor på detta viset! Postmannen och jag språkade en stund - men jag vågade inte ta foto av honom i hans yrkesutövning. Jag tycker att det var fantastiskt!
Ett par nya Lovikkavantar blev det också!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga gubbar, dem var det liv och rörelse på!

    SvaraRadera
  2. I can't exactly put my finger on it, but I am getting the biggest kick out of this little piece. to me it is quite charming and joyful. I have shared the link ith a couple friends who i know will love it!

    SvaraRadera