tisdag 9 augusti 2011

Redan augusti

Vilken sommar! Har gjort allt och inget! Men nu är jag här igen. Flera spännande blommor har jag sett. I frihet i naturen. I växthuset har det varit tomt och ödsligt. Vi kom igång sent i våras. Nu står ett gäng stockrosplantor och ska växa till sig så att jag kan plantera ut dem i höst. Det är gamla frön från svärmors trädgård som jag samlade in 2005. Ska bli spännande och se om de kommer att blomma nästa sommar.
Utanför växthuset hittade jag denna fina orkidekusin.
Det är en Epipactus Helleborine eller Skogsknipprot på svenska. På stranden hittade jag denhär Vitpyrolan(Pyrola rotundifolia).
Inte har det blivit så mycket av mina broderiplaner, men ett brodri som så småningom ska bli en påse med plats för diverse håller jag på med. Det är en gammal handduk från Klässbol som ska få röda namn efter alla mina förmödrar och min dotter. Trygga och trevlia korsstygn på stramalj. Med godaste vännerna var vi bland annat till Klässbol och beundrade allt vackert som vävs där. Jag köpte både handdukar och bakstycke till mitt yllebrideri. Ville ha mycket mer...

2 kommentarer:

  1. Pretty, sweet flowers :)
    I visited the shop at Klassbol 5 years ago, we were in the area on holidays. I bought two large, beautiful tablecloths, but I could buy the whole shop!
    Next time in Sweden I hope to visit Ekelund factory shop, I like their design also.

    SvaraRadera
  2. Thank you for your comment :) We visit Sweden more then Norway, we like it there very much.
    The Blogger made very strange translation in my last comment!!!

    SvaraRadera