söndag 27 februari 2011

Inspiration gammalt och nytt!


Ständigt ger livet inspiration. Fantatiskt! Igår firade jag min farbrors 88 års dag. Så fantastiskt att se hur han öppnade paket som innehöll en ny laddningsbar skruvdragare och en tjock bok om Olof Palmes liv samt biobiljetter till King´s speach. Snacka om att vara mitt i livet! Det var en glädje att få bli serverad gräddtårta med jordgubbar och kaffe ur fina porslinskoppar. Han och hans bror - min pappa - har levt nära varandra under sina liv. Mycket av min barndom och uppväxt har skett i närhet med min farbror och faster och mina kusiner. Nu när jag inte har varken mamma eller pappa eller syster är de min länk till min barndom. Jag hoppas att jag får äta gräddtårta där många gånger!



Drömmar i rosa. Vi har fått ett nytt litet barnbarn! Det blev en liten V. Nummer fyra blev en flicka. En liten prinsessa som kommer att linda oss alla kring sina fingrar - precis som hennes storebror och två pojkkusiner redan kan!

Jag arbetar med ett broderi inspirerat av Ä I A Gart. En blogg som jag hämtar mycket glädje från. Det börjar så smått blomstra i rosa och rött och bått och violett. Får se hur det utvecklas. Många glada tankar fångas i stygnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar