tisdag 27 maj 2014

Konst till nytta och nöje.


Rebeckas påse är klar! Min svärdotter bad om en påse till alla sladdar och laddare som måste finnas med för att arbetsdagen ska fungera. Så blev denna påse en trevlig present att få överlämna idag. Roligt när man kan göra nytta med sin avkoppling.

Fick häromdagen kort nr 9 i vykortsbytet. Detta ljuvliga gröna kort från öknen i Kalifornien kom med kloka ord av E Degas. " art is not what you se but what you make oyhers see"

Intressant detta att man alltid kommer tillbaka till frågan om vad konst eg är. Vem som vet och vem som får uttala sig. Det mest spännande är ju trots allt att vi alla på våra olika sätt bidrar till konsten och att vi behöver den! Speciellt i tider som dessa då det känns så hotfullt. 

Nu funderar jag på vad jag ska ta mig till med denna färgexplosion. Med mjöl och vatten och textilformgivare skapades detta. Här medan mjölblandningen fanns kvar på tyget.... 


...och här sedan det skrapats bort. Men vad ska jag göra med det? Det får ligga till sig tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar