måndag 5 maj 2014

DIY "Gör det själV" "Kan själv!"






Nu har jag fått adresserna och skrivit en hälsning till mina vykortsvänner. Nu gäller det bara att ha tålamod och hoppas att de som fått min adress också skickar ett egenhändigt tillverkat vykort till mig. Jag har kollat flera av adressaternas hemsidor och bloggar och de är mycket duktiga och kreativa. Antagligen yngre än jag också. Häftigare på nått sätt! De flesta av " mina" adressater bor i USA. 
Det är iHanna som administrerar bytet. Vill du också vara med ? Här är adressen: Http://www.iHanna.nu/blog
     Helgen har varit fylld av trädgårdsarbete. Axlar och ben har värkt efter avslutat arbete. 
     Jag har flyttat jord och pallkragarn för att mitt nya växthus ska få plats. Men allra mest har min 
    svärson B fått slita. En hasselbuske vars rotsystem växte ner till Nifelheim är nu borta. 

                                       

                                       
Så har vi firat vårt äldsta barnbarns sjuårsdag. Han fick en klocka så vi har fått mer eller mindre exakta tidsangivelser hela helgen. Att passa tiderna till måltiderna är ingen match längre. Han är hemma på slaget ( nästan). Och så blev det en skateboard, men den var inget vidare. Man måste ju träna för att kunna använda den!

                                         
              Till lunch på första maj blev det nässelsoppa. Känns lite som ett måste den dagen.
               Julskinka, lammstek och nässelsoppa har sina bestämda dagar.
                Gott!

                                          
                     Lite blev det broderat: det sista ATC i vår kalender. Maj månad.
                     När lillan kom till jorden...  till Erja i Storvik ska det skickas. 

        

             Nu saknar jag bara majkortet från L så är min kalender komplett.
             12 små broderade konstverk! Jättefint!

         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar