söndag 1 april 2012

Henny eller Henry?


På tisdag fyller S två år. Då ska han få en docka av sin mormor. Henny eller Henry? Trodde inte att det skulle kännas så roligt att se dockan färdig och klädd. Mina barn fick fina dockor av sin farmor när de var små. Walldorfdockor. Och nu är min första Walldorfdocka född. De andra vill kanske ha en också? Jag har använt mig av Karin Neuschutz fina beskrivning. Dockan är fylld med mjuk ull.


Och idag är det Palmsöndagen! En fantastisk högmässa i Katarina kyrka på Söder. Knökfullt med folk! Körer och orkester och massor med präster i vackra cermoniella kläder. Det var kling och klang i orkestern, basuner och pukor och trumpeter. Inte den gamla vanliga ordningen utan lite rörigt och mycket glatt.  "Gå Sion Din Konung att möta.... Var glad!..." Tänk vad glad man blir när man är i kyrkan! Synd man inte går oftare!
Hemma efter en blåsig promenad konstaterar jag att mina Lathyrusfrön har skickat iväg riktigt långa skott. Tänk om jag kan plocka buketter av dem i sommar! Jag fick fröna i paketet från min hemliga vän i Bohuslän. Hoppas att hon ser hur fint det gått för dem!

1 kommentar:

  1. Den dockan blir laddad med mycket kärlek förstår jag. Jag gjorde en Walldorfdocka till min son när han var liten. En med snopp och kulor. Mitt barnbarn har inte fått någon... än... Han leker med en mörkbrun könlös docka från IKEA. Nenne. Det går utmärkt det också.

    SvaraRadera