söndag 22 januari 2012

Nytt utseende

Visst är det spännande med den nya tekniken. Men jag är inte så säker på att jag helt och hållet förstår den. Jag har kanske inte så stor respekt för knappar och instruktioner. Jag bara gör. Ibland funkar det och ibland inte. Nu har min blogg ett nytt utseende. Jag har bestämt hur det ska se ut, men det var inte på mitt initiativ. Bloggen själv bestämde att det var dags. Jag hoppas att det ska gå bra att läsa och se och följa mina öden och äventyr. Jag tycker det känns bra så här långt i alla fall. Tidigare idag la jag in några bilder på stickade alster eftersom jag för tillfället stickar mycket. Med risk för att vara tjatig få de plats här igen. De tycks nämligen ha försvunnit i nyordningen. Sockor och en sjal är mina projekt nu. Sockor har blivit en tradition till jul. Min kloke farbror har alltid predikat nyttan av att vara varm och torr om fötterna. Så jag gör vad jag kan för att mina nära och kära ska ha välmående fossingar.
Det här ska bli en sjal. Jag stickar den i ett estniskt ullgarn. Blev inspirerad efter att ha deltagit i mitt livs första stickcafé. Mycket trevligt. Det blir fler gånger.

1 kommentar: