onsdag 21 september 2011

Svamp och färger och en cittra


Fick svamp av min kära faster häromdagen. I utbyte mot en cittra. Så är det när man som vi söker efter hem åt kära saker som haft sin plats i föräldrahemmet, men när det egna boendet mest liknar ett möbelupplag. Eller en prylaffär. L föreslog att han skulle låtsats bo där och att jag skulle vara älskarinnan - Marie Richardssons roll - i TV- serien från i vårvintras. Gulligt av honom. Cittran visade sig faktiskt vara min kära släktings mammas, förd i boet på 20-talet! (Cittran är ett musikinstrument inte en bil, som kanske någon skulle kunna tro.)Det var precis som om den visste vart den skulle! Som belöning fick L svamgratinerade squash och ett glas rött!



Sharon Finmarks "600 Watercolour Mixes.
I Nationalmuseums shop hittade jag en förförisk bok. Och fast bokhyllorna svämmar över kunde jag inte motstå de fina akvarellerna och de inspirerande färgexperimenten som beskrevs.



Borde också skriva att den nya utställningen "Årstiderna" är mycket fin. Verkligen sevärd. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar