tisdag 29 juni 2010

Min sommarikon.


I sommar ska jag ta det långsamt. Hur svårt är det inte att ta det långsamt!? Bara nu, när jag sitter här och skriver, så fladdrar fingrarna över tangentbordet och det blir fel och slarvigt. Att koncentrera sig på att skriva rätt, inte snubbla och att leta efter det rätta ordet; vilken lisa det är att få arbeta så. Hur uttrycker man långsamhet? När blir irriterande slöhet till eftersträvansvärd långsamhet? Att få njuta av det jag gör just nu, utan att behöva ha tankarna på det som ska göras sen eller som jag MÅSTE hinna med också! En av mina läromästare i konsten att bestämma själv, klev upp i den nysådda krassebädden och sa att han behövde vila. Nu! I sitt eget bo, precis som Kråkan gör i kråkboet. Så ska jag göra i sommar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar